NOE EDU-JETTER
ul. Celulozowa 5, 87-800 Włocławek
tel./fax: (54) 232 37 07
kom. +48 660 887 300, +48 662 923 513
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej
w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020.
Oś priorytetowa nr II Efektywne polityki publiczne dla rynku pracy, gospodarki i edukacji
2.10 Wysoka Jakość systemu oświaty
Nr projektu: POWR.02.10.00-00-5017/19
Wartość projektu:
1 095 132,63 zł, w całości finansowany ze Środków Unii Europejskiej.
Celem projektu jest:
poprawa funkcjonowania i zwiększenie wykorzystania systemu wspomagania szkół w zakresie rozwoju u uczniów kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych.
Projekt realizowany jest w partnerstwie:
Beneficjent:
Grudziądzkie Centrum Edukacji AbAk s.c., ul. Waryńskiego 104, 86-300 Grudziądz
Partnerzy:
Okres realizacji projektu:
od 2019-09-01 do 2021-08-31
Krótki opis projektu:
Projekt zakłada utworzenie modelowej szkoły ćwiczeń, która ma stanowić element sytemu doskonalenia nauczycieli i studentów, utworzenie czterech pracowni przedmiotowych matematycznej, językowej, informatycznej, przyrodniczej, podniesienie kompetencji nauczycieli poprzez poprawę funkcjonowania i zwiększenie wykorzystania systemu wspomagania szkół w zakresie rozwoju u uczniów kompetencji kluczowych i umiejętności uniwersalnych tzw. transversalskills niezbędnych na rynku pracy, obejmujących: umiejętności matematyczno-przyrodnicze, umiejętności posługiwania się językami obcymi (w tym język polski dla cudzoziemców i osób powracających do Polski oraz ich rodzin), ICT, umiejętność rozumienia (ang.literacy), kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość, krytyczne myślenie, rozwiązywanie problemów, umiejętność uczenia się, umiejętność pracy zespołowej w kontekście środowiska pracy, jak również, nauczania eksperymentalnego oraz metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia.
Cel osiągniemy poprzez zrealizowanie zaplanowanych działań wg Modelu Szkoły Ćwiczeń ( diagnozę potrzeb szkół objętych wsparciem w ramach szkoły ćwiczeń, szkolenia dla trenerów oraz kadry pedagogicznej szkół ćwiczeń z zakresu metod i form pracy dydaktycznej, prowadzenie działań szkoły ćwiczeń w tym prowadzenie szkoleń i doskonalenia praktycznego dla czynnych zawodowo nauczycieli z zakresu rozwijania kompetencji kluczowych dla uczniów, kształcenia praktycznego oraz studentów kierunków pedagogicznych z wykorzystaniem materiałów dydaktycznych i metodycznych wspomagających doskonalenie zawodowe nauczycieli oraz praktyczne przygotowanie studentów.
Wparcie studentów w ramach utworzonej szkoły ćwiczeń. Kompleksowe wsparcie nauczycieli w zakresie metod zindywidualizowanego podejścia do ucznia oraz wsparcie n-li w zakresie ICT. Realizacja projektu przyczyni się do utworzenia Szkoły Ćwiczeń pełniącej oprócz statutowych obowiązków kształcenia i wychowania dzieci i młodzieży przy wykorzystaniu innowacyjnych metod pracy miejscem, w którym współorganizuje się praktyczne przygotowanie do zawodu n-la. Utworzone 4 pracownie przedmiotowe językowa matematyczna, przyrodnicza i ICT. służyć będą w codziennej pracy. Planowane przedsięwzięcie w istotny sposób przyczyni się do do osiągnięcia celu szczegółowego POWER oraz rezultatu bezpośredniego dla działania 2.10-wysoka jakość systemu edukacji.
Wsparcie uzyska 100 n-li z czterech obszarów przedmiotowych matematyka, informatyka, języki obce i przedmioty przyrodnicze. Szkoła ćwiczeń funkcjonować będzie przez min. 5 lat
Skład Szkoły Ćwiczeń:
Szkoła wiodąca:
Szkoły współpracujące:
Partnerzy projektu:
Szczegółowe informacje o szkołach współpracujących i partnerach znajdują się w zakładce "organizacja".
Zadania:
W ramach projektu, prowadzone będzie przez Szkołę Ćwiczeń we współpracy ze szkołami współpracującymi, wsparcie dla nauczycieli, każdego z 4 obszarów przedmiotowych: matematyka, informatyka, języki obce, przedmioty przyrodnicze, praktyczne przygotowanie studentów w ramach szkoły ćwiczeń i prowadzenie zająć metodami aktywnymi w doposażonych pracowniach przedmiotowych.